Het aantal adres opvragingen komt in de praktijk nooit precies overeen met het aantal bestellingen in een webshop. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn, die afhangen van de gebruikte plugin of de eigen implementatie.

De meest voorkomende redenen zijn:

  • We zien vaak dat dezelfde adressen herhaaldelijk worden opgevraagd, bijvoorbeeld omdat een gebruiker meerdere keren hetzelfde adres opgeeft of omdat binnen de webshop software op meerdere punten het adres opnieuw gecontroleerd wordt. Hierdoor kan 1 bestelling vele opvragingen veroorzaken. Door een gevalideerd adres tijdelijk (tot bijv. 1 week) te bewaren voorkom je dat hetzelfde adres steeds onnodig opnieuw via onze dienst wordt opgehaald.
  • Opvragingen met ongeldige postcodes of huisnummers: deze opvragingen zullen nooit een adres opleveren. Controleer voor het opvragen of de postcode volledig en in een correct formaat is, en of het huisnummer met cijfers begint. Zorg er ook voor dat een adres pas gecontroleerd wordt als een gebruiker klaar is met typen.